tmima entaxis

tmima entaxis

Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014


Κλινικό Εγχειρίδιο Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων



Κρίτωνα Χριστιανόπουλου, παιδοψυχίατρου – ψυχοθεραπευτή, τ. Διευθυντή του Ψυχιατρικού Τμήματος Παιδιών και Εφήβων, του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης


Η δραματοποίηση ως μέθοδος διδασκαλίας στο σύγχρονο σχολείο



Ένας πρακτικός οδηγός για εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής, Εκδόσεις Κυριακίδη, 2010
Ζαφειριάδης Κυριάκος, φιλόλογος - Δαρβούδης Αθανάσιος, δάσκαλος ειδικής αγωγής
Παρά τη σημασία του δράματος στην εκπαίδευση, αξιοσημείωτη ήταν η έλλειψη βιβλιογραφίας ειδικά για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η σχετική ελληνική βιβλιογραφία περιορίζονταν μέχρι σήμερα στη μετάφραση ενός ξενόγλωσσου βιβλίου, χωρίς προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα και αναλυτικά προγράμματα. Το νέο βιβλίο φιλοδοξεί να καλύψει το κενό στη βιβλιογραφία. Αποτελεί έναν πρακτικό οδηγό για την εφαρμογή του εκπαιδευτικού δράματος για τους εκπαιδευτικούς τόσο της γενικής όσο και της ειδικής εκπαίδευσης (ειδικούς παιδαγωγούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό). Οι διδακτικές προτάσεις αναφέρονται σε μαθητές με ήπιες διαταραχές (ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, συναισθηματικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς), αλλά και βαρύτερες, όπως η νοητική καθυστέρηση και οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Αποσκοπούν, εκτός από τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, και στην ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών, καθώς και στην τόνωση της αυτοεκτίμησής τους.
Το βιβλίο χωρίζεται σε έξι κεφάλαια:
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια γενική θεώρηση της έννοιας της δραματοποίησης, ενώ προτείνονται οδηγίες και διδακτικό παράδειγμα για την επιτυχημένη διοργάνωση της δραματοποίησης και του αυτοσχεδιασμού.
Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει μαθήματα δραματοποίησης με ασκήσεις προθέρμανσης και κύριας δραστηριότητας.
Το τρίτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στο πώς διδάσκουμε κοινωνικές δεξιότητες με τη μέθοδο της δραματοποίησης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το τέταρτο κεφάλαιο περιέχει διδακτικές προτάσεις για τη διδασκαλία μαθημάτων (Ιστορία, Λεξιλόγιο, Νεοελληνική Λογοτεχνία κ.λπ.) στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το πέμπτο κεφάλαιο εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο το παιχνίδι εμπλέκει συναισθηματικά τους μαθητές με αυτισμό, αναπτύσσει τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους.
Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται διερεύνηση για την έννοια της δραματοθεραπείας, για το πώς οργανώνουμε τα μαθήματα δραματοθεραπείας εξασφαλίζοντας στους μαθητές ευκαιρίες για αλληλεπίδραση.



Η κουκουβάγια με τα χρυσά φτερά



Συγγραφέας: Μερόπη Μάττα
Το παραμύθι αυτό δίνει μια νότα ελπίδας στα ειδικά παιδιά που δεν μπορούν να "πετάξουν" και που περιμένουν από την κοινωνία και τον περίγυρό τους να τους δώσει "τα χρυσά φτερά"για να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τις ειδικές τους ικανότητες και να απογειωθούν.
"Η κουκουβάγια με τα χρυσά" φτερά είναι ένα παραμύθι αφιερωμένο στον αδερφό της συγγραφέως Ευγένιο, ένα παιδί με σύνδρομο Νoonan και σε όλα τα "διαφορετικά" παιδάκια του κόσμου.
Ο ήρωας του παραμυθιού, ο μικρός Κούγκυ, είναι μια διαφορετική κουκουβάγια που δεν μπορεί να πετάξει όπως τα αδερφάκια του. Μια μέρα ανακαλύπτει ένα απρόσμενο δώρο από ένα αληθινό φίλο, που του δίνει φτερά να πετάξει ως το φεγγάρι και να πραγματοποιήσει τα όνειρά του.

Σύντομο βιογραφικό της συγγραφέως
Η Μερόπη Μάττα γεννήθηκε στην Κομοτηνή το Δεκέμβριο του 1978 και σήμερα κατοικεί στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Φαρμακευτική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο ίδιο τμήμα. Είναι έγγαμη και μητέρα δίδυμων κοριτσιών, της Ευδοξίας και της Ελπινίκης, που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσής της για την ενασχόλησή της με την συγγραφή παραμυθιών.
Από τις Εκδόσεις Ζήτη κυκλοφορούν τα παραμύθια της με τίτλους: «Η κουκουβάγια με τα χρυσά φτερά» και «Γιατί ο λύκος σταμάτησε να τρώει γουρουνάκια, κατσικάκια και κοκκινοσκουφίτσες;»
Επικοινωνήστε με τη συγγραφέα στο email: mermatta@pharm.auth.gr



Ένα Περιστέρι που το έλεγαν Χριστούγεννα



Συγγραφέας: Πηνελόπη Μωραΐτου
Τι είναι η Αγάπη; Μπορούν οι άνθρωποι να την αγοράσουν; Τι κρύβουν τα μεγάλα χριστουγεννιάτικα δώρα; Μπορεί ένα περιστέρι να δώσει απάντηση σε όλα αυτά; Την άγια νύχτα των Χριστουγέννων ένα μικρό κοριτσάκι θα ζήσει μία περιπέτεια απρόσμενη και η δύναμη της πίστης θα αλλάξει για πάντα τη ζωή του.
Πρόγραμμα συναστήσεων συγγραφέων και παρουσιάσεις βιβλίων: Βιβλιοπωλείο Εκδόσεων Ακρίτας Στοά του Βιβλίου, Πεσμαζόγλου 5 στάση Mετρό: Πανεπιστήμιο τηλ: 210-3247678


Άλκη Δεν Είσαι Μόνος



Συγγραφέας: Τζιβινίκου Σωτηρία
Η σχολική αποτυχία είναι άβυσσος και καταπίνει τα νέα παιδιά... Ένα χέρι χρειάζεται για να τα πιάσει. Να τα σπρώξει απαλά στην άλλη όχθη· την όχθη της επιτυχίας. Μπορούμε να σώσουμε κάποια από αυτά. Καλύτερα νωρίς, προτού γευτούν την πικρή γεύση της και σκοτεινιάσει η ψυχή τους. Αλλά κι αργότερα δεν είναι ανώφελο, πάντα υπάρχει χρόνος.
Η διαφορά, ανεπαίσθητη στην αρχή - στη νηπιακή ηλικία. Εντείνεται στο δημοτικό. Υπερτονίζεται στο γυμνάσιο, στην εφηβεία. Η διαφορά πλαταίνει, βαθαίνει, γίνεται ο γνώμονας, το βασικό κριτήριο της επιλογής ή της μη επιλογής· του αποκλεισμού. Αυτοί και οι άλλοι - οι διαφορετικοί... Αυτοί που μπορούν κι οι διαφορετικοί που αδυνατούν... Αυτοί που γεύονται τις επιτυχίες και οι διαφορετικοί που καταπίνουν τις αποτυχίες που γίνονται ένα με το πετσί τους, ένα με την ψυχή τους... Οι άλλοι - οι διαφορετικοί - δεν είναι λίγοι, μπορεί να γίνουν λιγότεροι... Το έξυπνο παιδάκι που δημιουργεί προσδοκίες στους γονείς, στον εαυτό του. Αρχίζει να εμφανίζει προβλήματα στη μάθηση. Προσπαθεί, μα δεν τα καταφέρνει. Αρνείται να προσπαθήσει άλλο. Χάνει την εκτίμηση των συμμαθητών, των δασκάλων, των γονιών. Χάνει την αυτοεκτίμησή του. Η αυτοεικόνα του τσαλακώνεται. Ταυτίζει τα αρνητικά συναισθήματα με το ίδιο το σχολείο. Το μισεί... Το αρνείται... Το θεωρεί φυλακή και προσπαθεί ν' αποδράσει, να ξεφύγει από την καταφρόνια. Αλλάζει όλος ο συναισθηματικός του κόσμος. "Δευτερογενή ψυχολογικά προβλήματα" το λένε... Κι η απόδραση... Πάντα υπάρχει κάποιος εκεί έξω να παίξει το ρόλο του προτύπου· της εναλλακτικής πρότασης. "Δεν πέτυχε στο σχολείο, ε και; Η ζωή θέλει άλλα πράγματα για να είσαι ευτυχισμένος". Η παραβατικότητα δεν είναι μακριά... Ήταν εγκλωβισμένοι στη στενή προσωπική οπτική τους. Τώρα είναι διαθέσιμοι να δουν μέσα απ' τα αγαπημένα μάτια του άλλου. Δυο τρία ήταν τα λεπτά, μα φάνηκαν αιώνες. Σήκωσε το κεφάλι ενώ μια ρυτίδα αυλάκωνε το εφηβικό μέτωπο. Γύρισε προς τη Σόνια και την κοίταξε βαθιά. Η φωνή του ακούστηκε βραχνή: "Μητέρα, σε απογοήτευσα, σου άξιζε καλύτερος γιος". "Γιε μου, σε αδίκησα, είσαι το δώρο του Θεού που παραμέλησα". Η αλλαγή συντελέστηκε στην ψυχή του. Τη βιωμένη έως τώρα ανικανότητα την αντικατέστησε μέσα του με μια νέα έκφραση: "γνωστικά κενά". Την ανικανότητα δεν τη νικάς, την αποδέχεσαι. Τα γνωστικά κενά, όμως, μπορείς να βρεις τρόπους να τα καλύψεις...
Εκδόσεις: Μοντέρνοι Καιροί
Έτος Εκδοσης: 11/2007



Μόζα η γάτα 1 & 2 : Μια μαγική νύχτα και Η μάγισσα Αμπουλίνα



Συγγραφέας: Ιωάννα Σταματοπούλου
Η Μόζα, η γάτα είναι υπαρκτή και αποτελεί την έμπνευση για τη σειρά αυτή, μια που γεννήθηκε τυφλή. Στις ιστορίες της, η Μόζα μιλάει με το δικό της μοναδικό τρόπο για τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, όπως κι αυτή, ακοής, κινητικά, συνδρόμου Down και εγκεφαλικής παράλυσης. Περιγράφει με έναν απλό και χαριτωμένο τρόπο τον τρόπο ζωής αυτών των ανθρώπων και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Το κυριότερο όμως είναι ότι εξηγεί γιατί μπορεί να νιώθουμε αμηχανία και δισταγμό όταν βρισκόμαστε κοντά τους και μας ευαισθητοποιεί σε ένα θέμα που παραμένει ταμπού στη χώρα μας. Η δουλειά αυτή είναι πρωτότυπη για τα Ελληνικά δεδομένα.
Καμιά φορά είναι δύσκολο να βρούμε τις κατάλληλες λέξεις για να μιλήσουμε στα παιδιά για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα. Η Μόζα, η γάτα αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο στα χέρια δασκάλων και γονιών για να γνωρίσουν τα παιδιά τι πραγματικά συμβαίνει γύρω τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου