tmima entaxis

tmima entaxis

Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου 2014




Α.ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ:
 

1. Η φοίτηση σε Τμήματα Ένταξης της Πρωτοβάθμιας ή της Δευτεροβάθμιας γενικής ή τεχνικής εκπαίδευσης, προτείνεται από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ και μετά από σχετικό αίτημα των γονέων ή κηδεμόνων σε περιπτώσεις που: α) οι μαθητές αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες* και προκειμένου να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του κανονικού σχολείου χρειάζονται συστηματική στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για ορισμένες ώρες την ημέρα ή την εβδομάδα, στο χώρο του γενικού σχολείου.
2. Στα Τμήματα Ένταξης υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα προσαρμοσμένα στο πλαίσιο του Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος του μαθητή. Παρέχεται εξατομικευμένη ή ομαδική διδασκαλία, ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, σε συγκεκριμένο χώρο του σχολείου και βάσει συγκεκριμένου ωρολογίου προγράμματος. Τα μαθήματα αυτά σκοπό έχουν τη στήριξη των μαθητών, ώστε να υπάρχει συνέχεια και σύνδεση με το πρόγραμμα της τάξης τους. Οι ώρες που ένας μαθητής βρίσκεται στο Τμήμα Ένταξης δεν μπορεί να ξεπερνούν τις 10 εβδομαδιαίως, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων, όπως αυτές ορίζονται από τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ
3. Η φοίτηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε Τμήματα Ένταξης συνεπάγεται:
α) την προσαρμογή της διδασκαλίας βάσει του ΕΕΠ του μαθητή.
β) τη διδασκαλία μαθημάτων στο Τμήμα Ένταξης, από Εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής ** που υπηρετεί στο τμήμα αυτό .
γ) την παρακολούθηση μαθημάτων στην τάξη του μαθητή και όπου αυτό απαιτείται με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής.
4. Την ευθύνη της εκπαίδευσης του μαθητή που φοιτά στα Τμήματα Ένταξης έχουν από κοινού ο εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης και ο εκπαιδευτικός της συνήθους σχολικής τάξης φοίτησης του μαθητή.Οι δύο εκπαιδευτικοί συνεργάζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για την παρακολούθηση του προγράμματος του μαθητή, για τις σχετικές προσαρμογές και τροποποιήσεις της διδασκαλίας, καθώς και για την αξιολόγηση της προόδου του. Το δε Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΕΠ) του μαθητή σχεδιάζεται, αξιολογείται και τροποποιείται από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής σε συνεργασία με το ΚΕ.Δ.Δ.Υ ,με τόν εκπαιδευτικό ή τους εκπαιδευτικούς της τάξης του μαθητή, καθώς και με τους αρμόδιους σχολικούς συμβούλους ειδικής και γενικής αγωγής.
Α.Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
 κατά την έννοια του παρόντος, θεωρούνται τα άτομα που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών. διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.
Β.Στα άτομα αυτά περιλαμβάνονται όσοι:
α) Έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα.
β) Έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες) ή ακοής (κωφοί, βαρήκοοι).
γ) Έχουν σοβαρά νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα ή προβλήματα υγείας.
δ) Έχουν προβλήματα λόγου και ομιλίας.
ε) Έχουν ειδικές δυσκολίες στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία.
στ) Έχουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισμό και άλλες διαταραχές ανάπτυξης.
Γ. Στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες περιλαμβάνονται επίσης πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας που δεν ανήκουν σε μία από τις προηγούμενες περιπτώσεις, αλλά έχουν ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση και φροντίδα για ορισμένη περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους.
Οι μαθητές για τους οποίους δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις των παραγράφων 2 και 3, καθώς και οι μαθητές που για μόνο το λόγο ότι η μητρική τους γλώσσα δεν είναι ελληνική , εμφανίζουν μειωμένη σχολική επίδοση. δεν θεωρούνται άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Δ. α) Γλώσσα των κωφών και βαρήκοων μαθητών είναι η ελληνική νοηματική.
β) Κατά τη διδασκαλία μπορεί να χρησιμοποιούνται κατ' εξαίρεση και άλλα επιβοηθητικά μέσα που είναι εφικτά και επιστημονικά αποδεκτά, όπως αυτά καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Απαραίτητο προσόν για την τοποθέτηση εκπαιδευτικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού στις Σ.Μ.Ε.Α. κωφών και βαρηκόων είναι η γνώση της νοηματικής γλώσσας.  
Ε. Οι ειδικές περιπτώσεις των προηγούμενων παραγράφων διαπιστώνονται από τα Kέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ )
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής **
 Σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί να εργαστεί σε Τμήμα Ένταξης πρέπει να έχει ολοκληρώσει ειδικές σπουδές εκτός του βασικού του πτυχίου, διάρκειας δύο ετών, είτε πρόκειται για μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή, είτε για Διετή Μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή των Πανεπιστημίων (π.χ. Μαρασλείο Διδασκαλείο). Από το 2003 μπορεί να τοποθετηθεί επίσης σε Τμήμα Ένταξης και ο εκπαιδευτικός που έχει ολοκληρώσει τις  βασικές του πανεπιστημιακές σπουδές στο Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας ή στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ή σε αντίστοιχο τμήμα του εξωτερικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου